لیبل پشت چسب دار متالایز

لیبل پشت چسبدار متالایز

امتیاز دهید post

امروزه اهمیت استفاده از انواع لیبل در افزایش فروش محصولات، برای همه یک امری بدیهی و کاملا روشن است‌. هرچه بسته بندی محصولات شکیل تر و خلاقانه تر باشد، در میزان جلب توجه مشتری بسیار تاثیر گذار است. در این بین، انواع لیبل های زیبا و لوکس تولید شده اند که استفاده از آن ها در جذب بهتر مشتری بسیار موثر است. لیبل پشت چسبدار متالایز، یکی از انواع برچسب های لوکس و زیبا است که علاوه بر داشتن جذابیت بسیار بالا، از کیفیت و وضوح خوبی نیز برخوردار است. این نوع برچسب به دلیل برخوردار بودن از جذابیت بصری فوق‌العاده بالا، در بین صاحبان مشاغل طرفداران زیادی دارد.

 نحوه چاپ لیبل متالایز به گونه ای است که در آن یک لایه نازک از جنس آلومینیوم یا پی وی سی، بر روی کاغذ لیبل کشیده می شود. این لایه هم باعث زیباتر و برجسته تر شدن برچسب می گردد و هم‌ باعث افزایش دوام آن می شود. نکته قابل توجهی که در چاپ لیبل متالایز وجود دارد، استفاده از دستگاه های مخصوص برای چاپ آن می باشد. به همین خاطر، لیبل متالایز نسبت به سایر برچسب های دیگر، گران قیمت تر می باشد. استفاده از متریال خاص و درجه یک در تولید لیبل متالایز، باعث شده است تنها تعداد کمی از شرکت های چاپ لیبل در زمینه تولید لیبل متالایز فعالیت کنند. لذا باید برای خرید این نوع برچسب، به شرکت های چاپ معتبر در سطح کشور مراجعه شود.

مزیت های استفاده از لیبل پشت چسبدار متالایز چیست؟

لیبل پشت چسبدار متالایز نوع خاصی از چاپ برچسب به شمار می رود که استفاده از آن مزایای زیادی به دنبال دارد. همین امر موجب افزایش محبوبیت آن در بین اغلب تولید کنندگان و صاحبان مشاغل مختلف نیز شده است. برخی از بهترین مزایای لیبل متالایز شامل موارد زیر می شود:

  • قابلیت چاپ پذیری بسیار بالا و کیفیت رنگ عالی
  • بالا بودن وضوح و شفافیت تصاویر و متن های درج شده بر روی آن
  • قابلیت چسبندگی بسیار عالی
  • این لیبل در برابر عواملی مانند فشار و ضربه، تابش نور خورشید و اشعه فرا بنفش دوام خوبی دارد و کیفیت خود را از دست نمی دهد.
  • لیبل متالایز کاملا ضد آب و رطوبت است. به همین خاطر بهترین گزینه برای محیط های مرطوب به شمار می رود.
  • ظاهر زیبا و بسیار چشم‌ نواز
  • جلب نمودن نظر مشتری به دلیل داشتن شفافیت بالا
  • قابلیت برش در طرح و ابعاد دلخواه
  • عدم محدودیت در انتخاب رنگ و طرح لیبل

البته بهتر است بدانید که با وجود تمام مزیت هایی که ذکر شد، چاپ لیبل پشت چسبدار متالایز، با معایبی نیز همراه است. می توان گفت بیشترین عیب و محدودیت چاپ این نوع لیبل، استفاده از چاپگرهای پیشرفته است. همچنین برای چاپ این لیبل نیاز به بهترین مواد با کیفیت و خاصی است که ممکن است در دسترس همه نباشد. به دلیل پیچیده بودن اجرای چاپ این نوع لیبل، کلیه فرایند چاپ لیبل متالایز باید زیر نظر افراد متخصص انجام گیرد. این عامل باعث افزایش قیمت برچسب متالایز می شود.

 لیبل متالایز در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

لیبل متالایز به دلیل ظاهر جذابی که دارد، برای بسته بندی کالاهای مختلفی از آن استفاده می شود. این برچسب در دکوراسیون داخلی نیز کاربردهای زیادی دارد. برچسب متالایز در دو نوع ساده و چسب دار تولید می شود که هر کدام، ویژگی و کاربردهای مختلفی دارد. از لیبل متالایز برای بسته بندی جعبه های شیرینی و مواد غذایی استفاده می گردد. حتی در برخی موارد بر روی اقلام دارویی نیز این برچسب زیاد به چشم می‌ خورد. از آنجایی که این برچسب یک نوع لیبل لوکس و خاص است، برای بسته بندی کالاهای لوکس و گران قیمت مثل ادکلن ها، کاربرد زیادی دارد. اگر دقت کرده باشید کارت های ویزیت از یک لایه ای پوشانده شده اند که ظاهر آن را بسیار شفاف تر نشان می دهد. این لایه همان برچسب متالایز است که در چاپ انواع کارت ویزیت و پاکت نامه ها استفاده می شود‌.

خرید دستگاه چاپ لیبل متالایز

همانطور که اشاره شد، برای آن که چاپ و طراحی لیبل متالایز با کیفیت بالایی صورت گیرد، استفاده از دستگاه های پیشرفته اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر قبل از چاپ لیبل پشت چسبدار متالایز، انتخاب دستگاه مناسب و حرفه ای در کیفیت چاپ این برچسب بسیار موثر است. دستگاهی که باید برای چاپ این نوع لیبل انتخاب شود باید ماندگاری چاپ بالایی داشته باشد. یعنی تصویر و متنی که بر روی لیبل چاپ می شود، در اثر تماس با حلال های گوناگون یا تابش نور خورشید دچار رنگ پریدگی نگردد و کیفیت چاپ خود را حفظ کند.

 علاوه بر ماندگاری خوب، باید سرعت چاپ بالایی نیز داشته باشد تا بتواند برای صرفه جویی در وقت و هزینه، در کمترین زمان تعداد بالایی لیبل به چاپ برساند. به عنوان مثال، پرینترهای حرارتی هم کیفیت چاپ مطلوبی دارند و هم بهترین گزینه برای چاپ لیبل در حجم بالا به شمار می رود. تنها عیب این دستگاه، هزینه بالای آن می باشد. به طور کل برای چاپ لیبل متالایز می توان هم از پرینتر های رومیزی و هم‌ صنعتی استفاده کرد. نکته ای که در انتخاب نوع دستگاه چاپ باید به آن توجه کرد، ماندگاری چاپ بالا، سرعت چاپ، هزینه هر چاپ، قیمت خود دستگاه و غیره است.

جمع بندی

چاپ لیبل پشت چسبدار متالایز، یکی از با کیفیت ترین و پر طرفدار ترین چاپ لیبل به شمار می رود. این لیبل در صنایع دارویی و بهداشتی، بسته بندی کالاهای لوکس، طراحی داخلی ساختمان، ساخت هولوگرام، جعبه های بسته بندی و غیره بیشترین کاربرد را دارد. برچسب متالایز وضوح و شفافیت بالایی دارد و قابلیت چاپ پذیری آن بسیار مطلوب می باشد. جلوه زیبای این برچسب موجب شده هم در بین صاحبان مشاغل و هم‌ در بین مصرف کنندگان محبوبیت زیادی داشته باشد. اگرچه قیمت چاپ لیبل متالایز نسبت به چاپ های دیگر کمی‌ گران‌ تر است، اما مزایا و طرفداران آن بیشتر از چاپ های دیگر است‌. به همین خاطر آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین چاپ های لیبل تبدیل کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *