لیبل یووی

چاپ لیبل یووی UV در چاپ سروش

امتیاز دهید post

امروزه در دنیای تجارت، صاحب هر کسب و کاری که باشید، یکی از ضروری ترین اقدامات برای جذب بهتر مشتری و تبلیغ کالا و خدمات، سفارش انواع لیبل های تبلیغاتی است. لیبل یووی یکی از انواع برچسب های تبلیغاتی است که به دلیل مزیت هایی که دارد بیشتر از قبل مورد استقبال قرار گرفته است. این لیبل همانند لیبل کاغذی، به دلیل ویژگی هایی همچون امکان چاپ ساده، تنوع طرح و رنگ، قیمت مناسب، دوام و مقاومت بالا و غیره خواهان زیادی پیدا کرده است. علت نامگذاری این برچسب به لیبل یووی آن است که روکشی که بر روی این لیبل پوشانده می شود توسط اشعه فرابنفش آماده می شود به همین خاطر به آن برچسب UV گفته می شود.

این روکش در دو نوع مات یا براق تولید می شود که نوع براق آن باعث درخشندگی و زیباتر شدن محصولات می گردد. اغلب اصناف و سازمان های مختلف، برای امور تبلیغاتی خود از برچسب هایی یووی استفاده می کنند. از آنجایی که این برچسب ها بیشترین تاثیر را بر روی ذهن مخاطب می گذارند، باید در چاپ و طراحی آن ها دقت بیشتری به خرج داد تا اثرات مثبتش بهتر به ثمر بنشیند. لیبل هایی یووی اطلاعات لازم درمورد محصولات را بهتر منتقل می کنند و باعث جذب بهتر مشتری می گردد. با خشک شدن اشعه یووی بر روی لیبل، نه تنها هیچ تاثیر منفی بر روی میزان کیفیت و شفافیت لیبل نمی گذارد، بلکه باعث درخشندگی بیشتر آن نیز می گردد و نگاه مخاطب را بهتر به خود جلب می کند.

تفاوت لیبل یووی با سلفون براق

روکش سلفون از لحاظ بسیاری از نقاط بسیار مشابه با روکش یووی است به طوری که برخی این دو را باهم اشتباه می گیرند. اصلی ترین وجه تمایز روکش یووی با روکش سلفون، میزان دوام و مقاومت روکش یووی است. لیبل یووی درمقایسه با روکش سلفون، مقاومت بسیار بالایی دارد و برای محصولاتی که حساس تر هستند، اغلب از روکش یووی که ماندگاری بالاتری دارد استفاده می شود. از آنجایی که در روش چاپ لیبل یووی از اشعه فرابنفش استفاده می شود، باعث افزایش سرعت کار در هنگام چاپ لیبل ها می‌ گردد. همین‌ امر باعث شده است بسیاری از افراد از لیبل یووی به دلیل آماده شدن سریع آن نسبت به روکش سلفون، برای سفارشات تبلیغاتی خود از این لیبل استفاده کنند.

مشاهده کنید » لیبل اموال

استفاده از روکش سلفون ظاهر بسیار زیبایی به محصولات می بخشد اما پایداری چندان زیادی ندارد و برای محصولاتی که بیشتر در معرض عوامل بیرونی هستند و مدام در مسیر حمل و نقل هستند، ایده آل به نظر نمی رسند. معمولا از روکش سلفون برای محصولاتی که در فضای بسته قرار می گیرند مثل تنقلات،‌ مواد غذایی و غیره استفاده می شود و از روکش یووی برای محصولاتی که با عوامل فیزیکی در تماس هستند مثل قطعات خودرو، پنچره ساختمان ها، تجهیزات الکترونیکی و غیره استفاده می شوند‌.

پوشش یووی چه مزایایی دارد؟

روکش یووی که بر روی لیبل کشیده می شود، به آن ظاهر براقی می بخشد و  آن را در برابر تغییرات جوی و آب و هوای مختلف حفظ می کند و مانع از آسیب رسیدن به آن می گردد. این روکش می تواند بر روی اقلامی مانند کارت های ویزیت، بروشور، کاتالوگ و غیره قرار گیرد و از آن ها در برابر عوامل بیرونی محافظت می کند. پوشش یووی می‌ تواند بافت های رنگی برچسب را بهتر نشان دهد و باعث زیباتر شدن لیبل می گردد. لیبل یووی مقاومت بهتری در برابر آب و رطوبت دارد و از کمرنگ شدن نوشته های درج‌ شده بر روی آن در اثر تابش نور خورشید جلوگیری می کند.

با استفاده از روکش یووی می توان مطالب و تصاویر چاپ شده بر روی برچسب ها را واضح تر نشان داد به طوری که حتی تمام جزئیات لیبل به آسانی قابل رویت می شوند. تمام متریال به کار رفته در تولید لیبل یووی، قابل بازیافت هستند و هیچ خطری برای محیط زیست ندارند. در چاپ یووی هیچ محدودیت سطحی وجود ندارد و می‌ توان‌ آن را بر روی هر جنسی از لیبل اجرا کرد، همین ویژگی باعث شده است این برچسب کاربردی تر باشد و در صنایع مختلفی از آن استفاده شود.

هر تولید کننده و با هر بودجه ای که در نظر دارد می تواند از این‌ نوع لیبل ها استفاده کند. زیرا می توان این روکش را بر روی هر سطحی از شیشه و فلز گرفته تا پارچه و کاغذ، متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته شده است به کار برد. مقاومت این‌ برچسب ها به قدری بالا است که اگر لیبل ها در مدت زمان زیادی در محیط بیرون باقی بمانند، کیفیت و وضوح خود را به هیچ عنوان از دست نخواهند داد. چاپ به روش یووی باعث تسریع بخشیدن به فرایند تولید لیبل می گردد زیرا سرعت خشک شدن جوهر در چاپ لیبل یووی بسیار بالاتر از سایر روش های چاپ‌ لیبل است.

قیمت و چاپ لیبل یووی

همانطور که اشاره شد، چاپ روکش یووی بر روی هر نوع متریال یا هر جنس سطحی قابل اجرا است لذا نمی توان برای این نوع چاپ قیمت ثابتی را تعیین کرد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر شرکت تولید کننده انواع لیبل یووی، براساس نوع و کیفیت موادی که در تولید این نوع لیبل ها به کار می برد، قیمت متفاوتی را برای فروش لیبل های خود ارائه می دهد و تعرفه آن ها با یکدیگر متفاوت است. نکته ای که اهمیت دارد، خرید و سفارش انواع لیبل یووی از مراکزی است که از هر جهات قابل اعتماد باشد تا بتوان این برچسب ها را در بهترین کیفیت و قیمت سفارش داد. قیمت چاپ یووی می‌ تواند تحت تاثیر عواملی نظیر میزان جوهر، نوع طرح و مدل لیبل، تعداد رنگ های به کار گرفته شده، ابعاد لیبل و غیره متغیر باشد و باعث تفاوت قیمت آن گردد. البته می‌ توان گفت طبق بررسی های انجام شده، قیمت لیبل یووی با توجه به ویژگی هایی که دارد بسیار مقرون به صرفه است و قیمت مناسبی دارد.

جمع بندی

قبل از خرید لیبل یووی حتما به تفاوت هایی که با روکش سلفون دارد دقت کنید تا این برچسب را با لیبل سلفون اشتباه نگیرید. انتخاب و خرید این دو لیبل بستگی به نوع محصول و میزان اهیمت و محافظت از آن دارد. برای محصولات نازک تر مثل کارت پستال، روکش سلفون مناسب تر است و برای جنس های سخت تر مثل کتاب های ضخیم لیبل یووی گزینه بهتری هستند. جهت انتخاب برچسب های یووی بهتر است از تجارب افرادی که در این زمینه تجربه دارند بهره بگیرید تا بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *