چاپ لیبل محصول

امتیاز دهید post

امروزه خریداران جهت خرید محصول دنبال برچسب اموال و مارک محصول می‌باشند و کالاهایی فاقد لیبل محصولات  باشند را خریداری نمی‌کنند؛ زیرا لیبل محصول نشان از کیفیت و اعتبار آن کالا دارد.لیبل ژله ای محصول یکی از راه‌های اصلی ارتباطی با مخاطب می‌باشد و برچسب محصول شما تنها  3 تا 5  ثانیه ‌فرصت دارد که توجه مشتری را جلب کند ازین رو طراحی لیبل باکیفیت برای محصول از اهمیت بالا و ویژه ای برخوردار است و باید هر فروشنده برای آن وقت و هزینه کند. بدین معنا که با رعایت اصول طراحی و چاپ برچسب محصول  می‌‌توانید فروش خود را از محصول به حداکثر برسانید.                                                                                                                                               

جهت طراحی  لیبل محصول باید اصولی را رعایت کرد که در ادامه به آن  می‌پردازیم.

اصول طراحی و چاپ لیبل محصول

بسته به نوع محصول برچسب های مختلفی باید طراحی کرد مثلا لیبل گچی  همه کسب و کارهایی که به ابزاری سریع برای پیگیری وضعیت همه اموال موجود در شرکت و مورد استفاده پرسنل خود نیاز دارند، میتوانند از چاپ لیبل گچی  استفاده  کنند. این برچسب ها به وسایل مورد نظر و همچنین کلیه وسایل آماده برای فروش چسبانده می شوند. 

بدین معنا بسته به نوع محصول برای برچسب روی آن رنگ‌ها طرح ها و شکل‌های مختلفی طراحی می‌کنند. برای مثال لیبل مواد شوینده چه از نظر شکل چه جنس و چه طرح با لیبل مواد غذایی متفاوت است.

باتوجه به کاربرد لیبل ها هم جنس های مختلفی دارند به عنوان لیبلی که به وسایل الکترونیکی می‌خورد از جنس لیبل متالیز و بسیار مقاوم است لیبل های مواد غذایی با مواد شوینده کاملا جنس متفاوتی دارند برچسب مواد شوینده به آب مقاوم و بسادگی جدا نمیشوند.

طراحی لیبل محصول 

طراحی و تولید لیبل شامل مراحلی است که باید به ترتیب  زیر انجام شود:

  1. جمع‌آوری اطلاعات در مورد محصول مدنظر که قصد تهیه لیبل برای آنرا دارین
  2. کاربرد لیبل مدنظر
  3.  کشیدن طرح اولیه از لیبل
  4. طراحی کردن سطح ظاهری با توجه به طرح اولیه ای که تهیه کرده اید
  5. پرینت طرحی که به عنوان نمونه انجام داده اید
  6. آزمون طرح پیش نمونه و اولیه ای که پرینت کرده اید
  7. تولید انبوه در صورت رضایت از نمونه ایجاد شده

نکات طراحی و چاپ لیبل محصول

1 . خوانا بودن لیبل محصولات

برچسب محصول باید اکاملا خوانا و واضح باشد جهت این کار باید فونت و سایز فونت را طوری انتخاب کنید که مشتری به راحتی متوجه محصول و محتوای آن بشود. ناخوانا بودن یک لیبل سبب بی‌توجهی خریدار می‌شود.

همچنین علاوه بر فونت و سایز رنگ زمینه برچسب هم در خوانا بودن لیبل نقش مهمی دارد رنگ زمینه را طوری باید انتخاب کنید که محتویات مشخص باشد بطور مثال متن و رنگ زمینه هردو مشکی و یا در توناژ تیره نباشند.

2.بکارگیری هنر تایپوگرافی لیبل محصول

در طراحی لیبل محصول تیپوگرافی نقش موثری دارد تیپوگرافی در واقع هنر طراحی با حروف است که اگر درست بکار گرفته شود سبب جذابیت دیزاین لیبل محصول و درنتیجه جلب نظر مشتری می‌شود.

3.هنر تصویرپردازی و گرافیک لیبل محصول

استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط با محصول در طراحی لیبل محصول خیلی کمک کننده است و بکارگیری آن با استفاده از افراد مجرب اهمیت بالایی دارد.

4.سایز لیبل محصول

اندازه برچسب باید متناسب با جلد محصول و محتوای برچسب باشد بدین معنا که درصورتیکه جعبه حاوی محصول بزرگ باشد کوچک بودن لیبل درخور جعبه نبوده و نظر مشتری راجلب نخواهد کرد و یا لیبل بزرگ جلوه زیبایی روی باکس کوچک محصول نخواهد داشت. همچنین سایز لیبل باید متناسب با محتوایات داخل لیبل باشد.

5.چاپ لیبل محصول

بعد از طراحی محصول نوبت به چاپ آن می‌باشد‌رسد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا هرچه قدر که ما روی طراحی لیبل محصول وقت و هزینه بگداریم ولی برون ده خوبی نداشته باشیم انگار که اصلا کاری نکرده ایم بنابراین در چاپ محصول باید از دستگاه ها و مواد اولیه مثلن رنگ خوب کاغذ خوب و باکیفیت استفاده کرد تا خروجی مناسبی داشته باشیم.

6.انتخاب طراح لیبل مجرب 

در انتخاب افرادی که در طراحی لیبل به ما میکنند باید دقت لازم را به عمل اوریم و ا افرادی استفاده کنیم که تجربه کاری با برندهای معروف را داشته باشند.‌

7.خلاقیت در طراحی لیبل محصولات

در طراحی لیبل باید خلاقانه عمل کرد بطوریکه محتوای لیبل هم متناسب با محصول و اینکه منحصر بفرد باشد بطوریکه در بازار رقابت محصول تک باشد و نظر مشتری را سریعا جلب نکند نه اینکه مشابه محصولات رقبا باشد و سبب بی توجهی مشتری شود پس هرچه برچسب انتخابی منحصربفردتر جذ مشتری بالاتری را بدنبال خواهد داشت.

8.محتوای متنی برچسب محصول

برچسب محصول باید حاوی اطلاعات مورد نیاز مشتری از محصول باشد برای مثال نام شرکت لوگوی آن طریقه ی استفاده از محصول نام محصول درصورت نیاز تاریخ تولید و انقضای محصول نشان استاندارد نکات هشدار مواد سازنده دمای نگهداری و هرآنچه که مشتری با توجه به نوع محصول باید از محصول بداند.

مثال:

اصول طراحی لیبل مواد غذایی

برای طراحی برچسب مواد غذایی باید بیشتر از رنگ‌هایی استفاده کنیم که نشان از پاکیزگی دارد؛  زیرا خریدار در خرید مواد غذایی بهداشتی بودن  آن را در نظر می‌گیرد.

یا مثلا رنگ قرمز سبب افزایش اشتها می‌شود و در طراحی علاوه بر رنگ تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی باید بر روی لیبل محصول درج شود نوع مواد تشکیل دهنده‌ی محصول و یا عکس خود محصول باید ثبت شود.

علامت سلامت نام شرکت سازنده تمامی این‌ها در طراحی لیبل مواد غذایی حایز اهمیت هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *