کندن برچسب های سخت

جدا کردن ( کندن) برچسب از سطوح سخت

3.3/5 - (3 votes)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برچسب مخصوصا برچسب اموال و یا لیبل ژله ای بر روی دیوار اتاق خود بچسبانید و پس از مدتی از آن خسته شده و بخواهید اقدام به جدا کردن برچسب کنید که در این صورت ممکن است مقداری برچسب بروی سطح باقی مانده که جلوه زشتی به سطح میدهد. در این مواقع شما ممکن است با استفاده از چاقو و چیزهای تیز اقدام به کندن برچسب کنید که سبب بدتر شدن و آسیب به سطح میشود. در این مقاله در خصوص کندن برچسب های سخت توضیح خواهیم داد:

ما در اینجا راه هایی را به شما آموزش میدهیم که با استفاده از آن برچسب را از سطح جدا کنید بدون این که صدمه ای به سطح وارد شود.

راهکار های کندن برچسب از سطوح

1ـ کندن برچسب با تهیه‌ی مخلوط جوش شیرین و نارگیل:

کندن برچسب های سخت که کندن آنها از روی سطوح دشوار میباشد را با استفاده از این خمیر تهیه شده که سبب شل شدن کاغذ میشود جدا کنید.

2ـ جدا کردن لیبل با استفاده از الکل:

الکل یک حلال قوی و موثر بوده در عین حال آسیبی به سطوح وارد نمیکند و جهت کندن برچسب از روی سطح شیشه ای پلاستیکی و چوبی کاربرد بالایی دارد کافی است تنها  پنبه را به الکل آغشته کرده سپس بر روی برچسب قرار داده تا یک مدت معین مثلا یک ربع که کاملابرچسب نرم شود سپس با دستمال خشک  شروع به پاک کردن آن کنید.

۳ـ کندن  برچسب با استفاده از کاردک پلاستیکی:

  در این روش با استفاده از یک لبه پاستیکی مثل کارت عابر بانک که تاریخ انقضای آن گذشته باشد اقدام به جداکردن لیبل از سطح میکنید.

توجه داشته باشید که از لبه های فلزی مثل چاقو استفاده نکنید زیرا سبب آسیب به سطح میشود.

4- جدا کردن استیکر به کمک محلول آب داغ و مایع ظرف شویی:

ابتدا مقداری آب جوش را درون یک کاسه بریزید سپس مقداری مایع داخل آن اضافه کرده قبل اینکه محلول سرد شود یا سطح را درون محلول کنید مثلا لباس و یا با پارچه بر روی سطح بسابید تا کاملا استیکر جدا شود.

5ـ جدا کردن استیکر به کمک اسکاچ:

اسکاچ به دلیل زبری بالایی که دارد میتواند برچسب را از سطح جدا کند فقط خیلی اسکاچ را فشار ندهید که سبب صدمه به سطح مدنظر نشود.

6ـ پاک کردن لیبل با سشوار:

قبل از کندن استیکر سشوار را روی دمای بالا تنظیم کنید و به سمت لیبل گرفته و اجازه دهید باد داغ سشوار آرام آرام برچسب را جدا کند.

7ـ  کندن لیبل از روی شیشه با کره بادام زمینی:

به کمک کره بادام زمینی میتوانید برچسب و استیکر را از روی چوب شیشه پلاستیک و سطوحی از این قبیل پاک کنید.

ابتدا مقداری کره بادام زمینی را بر روی استیکر زده اجازه دهید مدت بگذرد که کامل برچسب در کره بادام زمینی حل شود سپس با دستمالی تمیز اقدام به پاک کردن برچسب و  کره  کنید.

8ـ جدا کردن انواع لیبل با استفاده از روغن زیتون:

روغن زیتون به علت خاصیت چربی که دارد به عنوان یک حلال خوب عمل کرده و میتواند برچسب را از روی سطوح جدا کند فقط باید مقدار کمی روغن زیتون روی برچسب باقی مانده بزنید و زمان دهید سپس با ناخن و یا یک کاردک پلاستیکی اقدام به برداشتن باقی مانده لیبل کنید.

9ـ کندن برچسب با استفاده از سرکه سفید:

اگر به دنبال راه کار خانگی جهت پاک کردن سطح از برچسب دارید سرکه سفید بهترین گزینه است زیرا به علت خاصیت اسیدی بالای آن میتواند سطح را از لیبل و باقی مانده آن تمیز کند مقداری سرکه به سطح بزنید بعد از 10 دقیقه آن را با دستمال زبر پاک کنید.

10ـ پاک کردن لیبل با پاک کن:

شاید تعجب کنید اما پاک کن را میتوانید را برای پاک کردن سطح از برچسب را نیز استفاده کنید بعد از کشیدن پاک کن بر روی استیکر دقیق بصورتی که پاک کن روی مداد میکشیم استیکر به شکل تکه تکه در آمده و جداسازی آن آسان میگردد.

امیدوارم بتوانید الان کار کندن برچسب های سخت و همچنین کندن برچسب افتاب خورده را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *